اسباب بازی ماشین شارژی که در دنیای واقعی نیز کاربرد عجیب دارد!

در میان اسباب‌بازی‌ها اسباب بازی ماشین شارژی ویژگی‌های فناوری ملموس را از طریق رابط‌های کاربری ملموس در خود جای می‌دهند.

اصطلاح رابط کاربری ملموس توسط Ishii و Ullmer  ابداع شد تا رابط هایی را نشان دهد که کاربر می تواند به طور مناسب با اقداماتی مانند حرکت، چرخش و فشار برای تعامل با دنیای مجازی مدیریت کند.

امکانات ارائه شده توسط این فناوری، دنیای واقعی را بهبود می بخشد و با ارائه راه های نوآورانه برای کاربران برای تعامل با اشیاء طبیعی، به فرآیند آموزشی کمک می کند.

اسباب بازی

تنها ویژگی‌های طبیعی ارائه شده توسط رابط‌ های ملموس، یادگیری مشارکتی را به روش‌های جدید بسیار امکان‌پذیر می‌سازد.

تعریف دیگری از رابط های ملموس طبق شایر و هورنکر، به شرح زیر است: “رابط هایی که با نمایش های محسوس اطلاعات دیجیتال مطابقت دارند، به کاربران اجازه می دهند به معنای واقعی کلمه داده ها را با دستان خود بگیرند و از طریق مدیریت طبیعی بازنمایی ها بر عملکرد تأثیر بگذارند”.

این یک واقعیت است که مطالعات زیادی در مورد اسباب‌بازی‌هایی ارائه شده است که ویژگی‌هایی را در خود گنجانده است زیرا میزان تعامل کودکان با فناوری را افزایش می‌دهد.

پس از تعریف فوق از رابط های کاربری ملموس، می توان به اسباب بازی های هوشمند این دسته به عنوان اسباب بازی هایی اشاره کرد که با تخصیص نمایش های ملموس به اطلاعات دیجیتال با یکدیگر یا با سیستم های دیگر در تعامل هستند.

اسباب‌بازی‌های واقعیت افزوده اسباب‌بازی‌های سنتی هستند که مجهز به حسگر هستند، قدرت محاسباتی دارند و به سازندگان اجازه می‌دهند تا عناصر واقعیت مجازی را روی آن‌ها بگنجانند و واقعیتی ترکیبی را برای کودک ایجاد کنند.

واقعیت افزوده فناوری است که عناصر مجازی مانند اشیاء سه بعدی، صداها، متن، ویدئو و تصاویر را به اشیاء واقعی و در زمان واقعی معرفی می کند.

در تعریف قبلی، می‌توانیم قابلیت مدیریت اشیاء فوق (انتخاب، چرخش، حرکت و غیره) را اضافه کنیم.

یکی از ویژگی‌های کلیدی این اسباب‌بازی‌ها و همچنین اسباب‌بازی‌هایی که در دسته اسباب‌بازی‌های هوشمند قرار می‌گیرند، باید تطبیق عناصر تکنولوژیکی آن‌ها باشد تا توسط کودکان درک نشود.

علاوه بر این، این ویژگی‌هایی که اسباب‌بازی را هوشمند می‌کند، در صورت عدم وجود نباید بر عملکرد آن تأثیر بگذارد.

واقعیت افزوده که امکان ارتباط یکپارچه بین عناصر دنیای طبیعی و مجازی را فراهم می کند، یکی از جدیدترین فناوری های مورد استفاده در آموزش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *