حوله تن پوش سهند ایران به عنوان حوله ضد میکروبی شناخته شد!

بهداشت ضعیف دست در کشورهای در حال توسعه به اسهال کمک می کند. شستن دست ها با صابون خطر اسهال را کاهش می دهد، اما خشک کردن دست ها روی حوله های آلوده می تواند مزایای شستن دست ها را به خطر بیندازد.

در پاسخ به چالش تمیز نگه داشتن دست ها، حوله تن پوش سهند ایران ضد میکروبی ساخته شد و نشان داد که در آزمایشگاه امیدوارکننده است، اما به اندازه کافی در این زمینه آزمایش نشده است. ما اثربخشی حوله ضد میکروبی را در دو کارآزمایی متقاطع تصادفی دوسوکور در بین مادران دارای فرزند کمتر از 5 سال در 125 خانوار در غرب کنیا ارزیابی کردیم.

در کارآزمایی 1، ما به طور تصادفی به مادران اختصاص دادیم تا از حوله درمان شده یا حوله درمان نشده مشابه (دارونما) استفاده کنند و به مدت سه هفته هفته‌ای یک بار و به صورت غیرمنتظره از خانه بازدید کردند.

حوله

در هر بازدید، دست‌ها را برای اشریشیا کلی با استفاده از دست‌شویه‌های استریل آزمایش کردیم، سپس انواع حوله‌ها را در دو گروه عوض کردیم و سه دور هفتگی آزمایش E. coli را تکرار کردیم.

در کارآزمایی متقاطع 2، ما آلودگی اشریشیاکلی دست های مادر را بلافاصله پس از سه روش مختلف شستشو/خشک کردن دست مقایسه کردیم: آب و صابون + حوله تصفیه شده، فقط آب + حوله تصفیه شده، و صابون و آب + خشک کردن در هوا.

هیچ تفاوت آماری معنی داری در سطح آلودگی به E. coli در دست های مادر بر اساس نوع حوله مورد استفاده در آزمایش 1 وجود نداشت (نسبت شانس برای حوله درمان شده در مقابل درمان نشده: 1.14، فاصله اطمینان 95٪ 0.83-1.56).

در کارآزمایی 2، تفاوت معنی‌داری در آلودگی دست‌های مادر با اشریشیا کلی با روش شستشو/خشک کردن دست وجود نداشت. در این کارآزمایی‌ها، استفاده از حوله‌های دستی ضد میکروبی از آلودگی دست‌های مادران به E. coli در خانواده‌های کنیایی در طی آزمایش‌های تصادفی جلوگیری نکرد و هیچ مزیتی نسبت به روش‌های استاندارد شستشو و خشک کردن دست‌ها ارائه نکرد. شستن دست ها با آب تمیز و صابون و خشک کردن با حوله های تمیز توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *