ماکارونی 700 گرمی که باکتری های بدن را از بین میبرد!

مواد تشکیل دهنده برای تهیه ماکارونی ۷۰۰ گرمی معمولاً شامل آب و آرد سمولینا است. تخم مرغ برای رنگ و غنا (در برخی از انواع ماکارونی)، و احتمالا آب سبزیجات (مانند اسفناج، چغندر، گوجه فرنگی، هویج)، سبزی یا ادویه برای رنگ و طعم. پس از مخلوط کردن آرد سمولینا با آب گرم، خمیر را به صورت مکانیکی ورز می دهیم تا سفت و خشک شود.

اگر قرار است پاستا طعم دار شود، در این مرحله تخم مرغ، آب سبزیجات و سبزی ها اضافه می شود. سپس خمیر را داخل دستگاه لمینت می‌اندازند تا به صورت ورقه‌ها صاف شود، سپس توسط دستگاه میکسر خلاء فشرده می‌شود تا حباب‌های هوا و آب اضافی از خمیر پاک شود تا رطوبت به 12 درصد کاهش یابد.

ماکارونی

در مرحله بعد، خمیر را در یک بخارپز پردازش می کنند تا هر گونه باکتری که ممکن است حاوی آن باشد از بین برود. سپس خمیر آماده است تا به انواع مختلف ماکارونی تبدیل شود. بسته به نوع ماکارونی که باید تهیه شود، خمیر را می توان برش داد یا از طریق قالب ها اکسترود کرد.

ماکارونی در یک مخزن خشک کن در شرایط خاصی از حرارت، رطوبت و زمان بسته به نوع ماکارونی قرار می گیرد. ماکارونی خشک شده سپس بسته بندی می شود: ماکارونی تازه در یک ظرف پلاستیکی شفاف و بدون هوا با مخلوطی از دی اکسید کربن و نیتروژن که مانع رشد میکروب ها می شود و عمر مفید محصول را طولانی می کند، بسته می شود.

پاستاهای خشک شده در بسته بندی های پلاستیکی یا مقوایی شفاف مهر و موم می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *