مایع دستشویی پمپی اوه توانست کودکان را از مرگ نجات داد!


ما ارزیابی کردیم که آیا تامین مایع دستشویی پمپی اوه به مدارس ابتدایی به طور منظم باعث افزایش شستشوی دست دانش‌آموزان و کاهش آلودگی دست اشریشیا کلی می‌شود یا خیر.

دورهای متعدد مشاهدات ساختاری رویدادهای شستشوی دست پس از استفاده از مستراح در 60 مدرسه کنیا انجام شد و نمونه‌های شستشوی دست یک بار در زیر مجموعه‌ای از مدارس جمع‌آوری شد.

نسبت دانش‌آموزانی که شستن دست‌ها با صابون را مشاهده کردند در مدارسی که مداخله صابون دریافت کردند و مدارسی که صابون و مواد تمیزکننده توالت دریافت کردند در مقایسه با گروه شاهد به طور قابل توجهی بالاتر بود. میزان شستشوی دست‌ها در دختران و پسران یکسان بود.

مایع

کاهش غیر قابل توجهی در آلودگی E. coli در بین دانش آموزان مدرسه مداخله در مقایسه با گروه شاهد وجود داشت. از بین بردن مانع تهیه صابون می تواند به طور قابل توجهی دسترسی به صابون و شستشوی دست را در بین دانش آموزان افزایش دهد. با این حال، ما محدودیت‌هایی را در سیاست‌های توانمند و محیط نهادی مورد بحث قرار می‌دهیم که ممکن است از رسیدن به سطوح مطلوب HWWS جلوگیری کرده باشد.

در سطح جهان، تخمین‌های سال 2010 در مورد ذات‌الریه و اسهال به ترتیب 18 و 11 درصد از مرگ و میر کودکان زیر 5 سال را تشکیل می‌دهند و در آفریقا به ترتیب 17 و 12 درصد از مرگ و میر کودکان زیر 5 سال را تشکیل می‌دهند.

شستن دست‌ها. با صابون نشان داده شده است که آلودگی مدفوع دست ها را کاهش می دهد و می تواند خطر بیماری های اسهالی را تا 42-48٪ و عفونت های تنفسی را تا 16٪ کاهش دهد. 2-4 HWWS یکی از کم هزینه ترین و مقرون به صرفه ترین است.

بهبودهای بهداشتی با این حال، HWWS به طور منظم در زمان‌های بحرانی، مانند پس از اجابت مزاج، در میان جوامع مختلف در سراسر جهان کم است. کودکان در هر سنی نسبت به بزرگسالان در معرض خطر بیشتری برای ابتلا و انتقال بیماری‌های واگیر در خانه و مدرسه هستند.

شواهدی وجود دارد که برنامه‌های بهداشت مدرسه را با مزایای مختلف آموزشی و سلامتی مرتبط می‌سازد. مطالعات مدرسه‌ای تمرین HWWS یا آلودگی دست دانش‌آموز را اندازه‌گیری کرده‌اند تا مشخص شود که آیا جزء HWWS برنامه‌های آب، بهداشت و بهداشت واقعاً باعث افزایش تمرین HWWS و کاهش آلودگی دست مدفوع می‌شود یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *