پودر آویشن کوهی که در خاک مجددا رویید

در حالی که چای تسکین دهنده تهیه شده با استفاده از پودر آویشن کوهی برای درمان عفونت های تنفسی و مبارزه با سرفه و برونشیت مفید است و علاوه بر این، آیورودا، سیدا و طب چینی برای این گیاه فروتن به دلیل پتانسیل باورنکردنی آن در درمان طیف وسیعی از اختلالات تنفسی، گاستریت و مشکلات پوستی ارزش زیادی قائل هستند.

آویشن با نام های رایج دیگری مانند آویشن باغی، آویشن فرانسوی، آویشن اسپانیایی، تومیلو، وان آجویان، وانیا یاوانی شناخته می شود و آویشن در هند با نام‌های بومی مانند Banajwain در هندی، Marizha، Masho و Rangsbur در پنجابی و Hasha در اردو شناخته می‌شود.

آویشن یک عنصر کلیدی در غذاهای فرانسوی، ایتالیایی و کارائیب است و این تا حد زیادی برای تقویت طعم و عطر گوشت، سس، سوپ و خورش استفاده می شود.

اگرچه بسیار خوش طعم است، اما وقتی با گیاهان و ادویه جات دیگر مخلوط می شود، بر طعم آن غلبه نمی کند و هم به صورت تازه و هم خشک موجود است و در حالی که آویشن تابستانی-فصلی است، آویشن تازه بیشتر در تمام طول سال در دسترس است که در دسته های شاخه ای فروخته می شود.

پودر آویشن کوهی

آویشن در هنگام خشک شدن بهتر از سایر گیاهان عطر و طعم خود را حفظ می کند و آویشن خشک و آسیاب شده زمانی که جایگزین آویشن تازه در ظروف شود، به مقدار کمتری مورد نیاز است و همچنین در مقایسه با برگ بو، آویشن طعم خود را به آرامی آزاد می کند، بنابراین در مراحل اولیه پخت به آن اضافه می شود.

اسانس آویشن حاوی 20 تا 55 درصد تیمول است که دارای خواص ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیکی است و از آن در دهانشویه ها، بانداژهای دارویی و کرم های قارچی استفاده می شود.

ارزش غذایی ادویه آویشن
آویشن که دارای گنجینه ای از مواد مغذی گیاهی، ویتامین ها و مواد معدنی است، نقش کلیدی در بهینه سازی سلامت و تندرستی کلی بدن دارد.

آغشته به تیمول یک اسانس قوی در آویشن است که دارای خواص ضد قارچی و ضد عفونی کننده است و جدای از اینها، همچنین منبع فراوانی از آنتی اکسیدان های فنلی مانند زآگزانتین، لوتئین، آپیژنین، نارینژنین، لوتئولین و تیمونین است که در تحریک سیستم ایمنی و جلوگیری از عفونت ها ارزشمند هستند.

آویشن همچنین دارای ذخایر زیادی از پتاسیم، کلسیم آهن، سلنیوم، ویتامین B کمپلکس، K، C و اسید فولیک است که برای عملکرد بهینه سیستم ضروری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *