پوشیدن هودی به جای کت بلند مردانه در ادارات ممنوع شد!

در رایانه که از ریتم مرور خارج شده بودم، سعی کردم جلساتی را تصور کنم که منجر به قرار گرفتن این مدل کاتالوگ در این قیمت هودی، در خلاء فضای تجاری شد.

فراتر از بحث جدی معمول در مورد استایل آستین های پوشیده و آویزان نامتقارن بند کشی او، باید گفتگوهای ظریفی وجود داشت که توسط سیاست H.R و P.C. آداب معاشرت، دغدغه های زیباشناختی سرراست و مسائل اجتماعی و حتی الگوی جیب هودی  گره خورده.

غیرممکن است که طراحان تولید از روح ترایون مارتین، جوان 17 ساله غیرمسلح که چهار سال پیش در حالی که تقریباً همان لباس را به تن داشت، به ضرب گلوله کشته شده بودند، بی اطلاع باشند.

آیا این مدل حواس پرتی را از واقعیت در خیابان ها نشان داد؟ آیا مدیر هنری حتی به خاطر فکر کردن به چنین سؤالی به نوعی احساس گناه کرد؟ با توجه به پوچ بودن رمزهای مربوط به یک تکه لباس بی ضرر، انتخاب قرار دادن کودک در تصویر باید به عنوان یک اقدام سیاسی متواضع تلقی شود.

قیمت هودی دخترانه زمستانی پس از چندین دهه کار سخت دنیوی به عنوان یک شیء سیاسی پاپ ظاهر شد. در دهه 1930، شرکتی که اکنون به عنوان Champion Athletic Apparel شناخته می شود، شروع به استفاده از آنها کرد تا بازیکنان فوتبال را در کنار زمین گرم نگه دارد، همچنین تجارت مردانی را که در حال کار با بیل بکهو، جمع کننده گیلاس و لیفتراک بودند، جذب کرد – پدران سبک برای مردانی که کلاه خود را بالا می برند. با کلاه های سخت به عقب برگشته

اما هودی تا زمانی که توسط هنرمندان گرافیتی و رقصندگان بریک در دهه 80 پردازش شد، توجه کافی را برای به دست آوردن لقب کوچک خود تضمین نکرد.

فرهنگ جوانان این کار را انجام داد که آن را از حوزه لباس ورزشی، جایی که لباس برای افزایش عملکرد وجود دارد، به دنیای لباس خیابانی، جایی که کت بلند مردانه به خودی خود عملکرد است، کشید. در سال 1990 با انتشار ویدیوی «مامان گفت تو را ناک اوت می‌کنم» با LL Cool J به شکل بوکسور در گوشه‌اش، لب‌هایش در زیر کلاهی که چشمانش را محافظت می‌کرد، قابل مشاهده بود، هودی تبدیل خود را به یک عنصر انجام داده بود.

 

  • منابع:
  1. The Politics of the Hoodie
  • تبلیغات:
  1. حمل سنگ مرمر 10 تنی چگونه صورت می گیرد؟
  2. کودکی که خوردن رازیانه برایش حکم مرگ را دارد.
  3. آیا سوهان یکی از شیرینی های بومی ایرانی است؟
  4. لاکتوز شیر باعث دیابت نمی شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *